Garantiitingimused

 

MÕISTED

Müüja – on käesoleva dokumendi tähenduses K. G. Knutsson AS.
Ostja – on juriidiline isik, kes sooritab ostu müüjalt.
Tootja – on toote valmistaja või maaletooja.
Kaup – on mis tahes ostu-müügi objekt või objektid.
Toode – on müüja poolt müügiks pakutavad esemed või teenused.
Kauba väljastaja – on K.G. Knutsson AS tellimiskeskus või Autoeksperdi ketti kuuluv üksus.
Garantiiosakond – on müüja haldusüksus, mis korraldab garantiijuhtumite menetlemist ja ekspertiisi.
Garantiitaotlus – dokument, mille alusel algatatakse garantiijuhtum.
Garantiijuhtum – on puudustega toote menetluse protsess.
Puudustega toode – on toode, millel on avaldanud puudused garantiiaja jooksul.
Ekspertiis – on puudustega toote asjaolude uurimine ekspertide poolt (sh tehaseekspertiis).
Loomulik kulumine – on toote kahjustus, mis tekib toote kasutamisel isegi siis, kui järgitakse kasutuse- ja hooldusnõudeid.
Garantiiremont – on remont, mille käigus puudustega tootel asendatakse masina või seadme osa varuosadega, et eemaldada
puudused.

ÜLDTINGIMUSED

  1. Ostja puhul lähtutakse garantiitingimuste osas müüja ja ostja vahel sõlmitud lepingutest ning tootjapoolsest antavast lisagarantiist.

  2. Garantii hõlmab ennekõike garantiiaja jooksul tootel ilmnenud puuduseid, tootmis- ja materjalivigu (ehk lepingule mittevastav kaup).

  3. Müüdavale kaubale kehtib tootjapoolne garantii juhul kui see on märgitud toote kirjeldusse või tootega kaasas olevatesse
    dokumentidesse. Garantii kehtib vastavalt tootjapoolsetele garantiitingimustele.

  4. Teenuse lepingule mittevastavuse korral ei ole töö tavaliselt seda liiki tööle omase kvaliteediga, mida ostja võis mõistlikult eeldada,
    lähtudes töö olemusest ja tavapärasest praktikast. Müüja ei vastuta töö lepingutingimustele mittevastavuse eest, kui see tulenes ostja
    juhistest/ soovist, ostja poolt muretsetud materjali puudustest või kolmanda isiku eeltöödest.

  5. Pretensioonide esitamise aluseks on ostu tõendav dokument (ehk arve).

  6. Pretensiooni esitamine toimub korrektselt täidetud garantiitaotluse alusel. Garantiitaotluse esitamiseks peab kindlasti ostjal olema
    garantiilise kauba arve number ja kliendikood.

  7. Müüja võtab vastu ostjalt ainult garantiitaotlusel esitatud reklamatsiooni nõudeid.

  8. Garantiitaotluse kiireks ning sujuvaks menetlemiseks garantiiosakonnas on oluline täita garantiitaotlusel kõik väljad. Kirjeldada
    võimalikult täpselt tootega seotud puuduseid. Veakirjeldusega "Ei tööta" või "Katki" reklamatsioonid ei kuulu käsitlemisele. Soovitav on
    lisada garantiitaotlusele manusena defekti illustreerimiseks tõendus- või pildimaterjali.

  9. Täidetud garantiitaotluse koopia saadetakse ostja e-posti aadressile.

  10. Ostja garantiitaotlusele vastatakse esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 30 kalendripäeva jooksul selle registreerimisest. Erilise
    vajaduse korral võib vastamise tähtaeg pikeneda, kuid sellisel juhul teavitatakse ostjat vastamise tähtaja pikendamisest ja pikendamise
    põhjusest.

  11. Juhul kui garantiitaotluse ning garantiitaotlusele lisatud materjalide põhjal ei ole võimalik garantiiotsust langetada võtab täiendava info
    saamiseks ostjaga ühendust garantiimenetleja. Garantiimenetleja võib paluda ostjal kõnealune kaup saata koos täidetud
    garantiitaotlusega samasse kauba väljastuse punkti, kust ostja kauba kätte sai või ostis.

  12. Tootjapoolse ekspertiisi korral tuleneb vastuste andmise aeg ostjale vastavalt tootja poolt määratud ajale.

  13. Esmajärjekorras hüvitab müüja ostjale puudusega kauba. Juhul kui hüvitamine ei ole võimalik või mõistlik võtab müüja ostjaga
    ühendust hüvitusmeetmete kokkuleppimiseks.

  14. Puudustega toodet, mis on hüvitatud, ei tagastata ostjale.

  15. Kui puudustega toode ei kuulu garantiikorras hüvitamisele, kooskõlastab müüja toote tagastamise tähtaja ostjaga ning müüjal on õigus
    peale 30 (kolmekümne) kalendripäevase hoiustamise tähtaja ületamist nimetatud toode utiliseerida.

Garantii alla ei kuulu järgmised juhtumid:

  1. Sõiduk on peale toote paigaldamist sattunud õnnetusse või kui toodet on muudetud või rikutud.
  2. Puudused on tekkinud vale kasutamise, ümberehituse, halva või ebapiisava hoolduse tagajärjel.
  3. Puudused on tekkinud kasutusjuhendis esitatud juhiste eiramise tagajärjel.
  4. Toodet on ostja poolt parandatud/remonditud või seda on omavoliliselt muudetud.
  5. Toode on rendile antud.
  6. Garantii ei kehti toodetele, mis on paigaldatud sõidukitele, mida kasutatakse motospordis, ekstreemsetes oludes või ärilisel otstarbel
    (seda on kasutatud taksos, operatiivsõidukis või spordiüritustel).
  7. Kui ostjal ei ole võimalik esitada ostu tõendavat dokumenti (müügiarvet), paigaldust tõendavat dokumenti ja täidetud garantiitaotlust.
  8. Garantii ei hõlma normaalset kulumist, kriimustusi ega mehaanilisi vigastusi, mis ei mõjuta kauba täisväärtuslikku toimimist.
  9. Sõiduki kütusevarustussüsteemi ja heitgaaside eraldussüsteemi kahjustused on tekkinud ebakvaliteetse kütuse kasutamise tagajärjel
    (sealhulgas saastumise, etüülbensiini või hooajale sobimatu kütuse kasutamise või kütuselisandi kasutamise tõttu).
  10. Kui on tekkinud välised kahjustused, mis ei ole seotud toote normaalse kasutamisega.
  11. Garantii ei kehti õlide, määrdeainete, tehnovedelike, isolatsioonimaterjalide, lampide, pirnide ega kaitsmete ja muude sarnaste toodete
    ning kuluosade kohta.